Huonekaluliikkeessä oppimassa

Heippa!

Nyt on eka viikko takana huonekaluliike Sotkassa, jossa olen asiakaspalvelu - ja myyntityön työharjoittelussa. Sotkallahan on pitkä historia lähtien vuodesta 1941, Sotka on rekisteröity tavaramerkiksi v 1956 ja 1990-luvun vaihteessa Sotka oli kolmanneksi suurin huonekalujen valmistaja Suomessa. Sotkassa myydään huonekalujen lisäksi muita sisustustuotteita kuten mattoja,  koristetyynyjä ja tauluja.





Eka päivä meni tutustuessa tuotteisiin ja työkavereihin. On muuten ihan mahtava työporukka, mut on otettu tosi hyvin vastaan.  Kaikki ovat mielellään auttaneet ja oon saanut niin hyvää ohjausta että oon jo päässy myymäänkin tuotteita. Mullehan tää kaikki on ihan uutta kun en oo ikinä tehny myyntityötä, toki asiakaspalvelu ja erilaisten ihmisten kanssa toimiminen on mulle hyvinkin tuttua kun oon hoitoalalla ollut pitkään. Ikinä aiemmin en oo kassakonettakaan käyttäny, joten pientä opettelua on vielä sen kanssa. 🙊



Sotkasta löytyy ihania luonnonmateriaalista kuten villasta ja juutista tehtyjä kestäviä ja ajattomia mattoja. Erityisesti mua ihastuttaa käsinkudottu Fanni K:n Humina -hamppumatto. Mattoa löytyy okran, roosan ja harmaan värisenä. Onneksi mattoa ei löydy käytävämattona, muuten olisin sen varmaan jo kotiuttanut eteiseeni tai keittiööni. 😅



Oon päässy mukaan laittamaan uutta kampanjaa pystyyn. Oon myös hinnoitellu tauluja ja laittanu ne myyvästi esille.



 Ihan superkiva eka viikko kyllä. Tosin tietty se sisustusvimma taas iski ja ihastuin Sanza -divaanisohvaan. Sohva on hyvin samantyylinen ku mun nykyinen sohva, verhoilukangas vaan on vähän vaaleampi beige. Mun sohva on about vuoden vanha, joten aion vielä hillitä itseni ja harkita tuon Sanzan hankkimista. Jos vielä harkan loppupuolella tekee mieli laittaa sohva vaihtoon niin sitten kyllä ostan Sanzan. 😏


Vaihdoinpa kuitenkin kotona vähän sisustusta. Keittiön lattialle pääsi ihana juuttimatto. Tykkään juuttimaton lämpimästä ja luonnonläheisestä väristä tosi paljon, ja vaikka vois kuvitella juuttimaton tuntuvan karkealta niin se tuntuukin tosi kivalta jalkojen alla.












Valaisimetkin vaihtoivat vähän paikkoja. Ikean Sinnerlig -kattovalaisin muutti makuhuuoneeseen. Yöpöydälle pääsi Ikean Böja -valaisin, se on myös bambua ja suodattaa kauniisti valoa.

 

Rottinkinen Maja-valaisin muutti keittiöön.


Ihanaa viikonloppua kaikille! 😘

Kommentit

  1. Varmasti mielenkiintoinen paikka tehdä työssäoppimista. Meillä on hakusessa itseasiassa uusi sohva. Tykästyin tuohon L-muotoiseen sohvaan josta laitoit kuvan, tosin meillä väri tulisi olla hieman eri. Täytyykin etsiä täältä Turusta huonekaluliike jossa mahdollisesti olisi ainakin samankaltaisia. Mukavasti saa inspiraatiota erilaisista blogeista muutenkin!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sohvarakkautta ensisilmäyksellä: Ikea Söderhamn

DI Y Unikko katuharja

Mattojen maailma